Julstämningslängtan.

För första gången på år så längtar jag faktiskt till julstämningen! Tomtegröt, lussebullar, mandariner/klementiner/satsumas (kalla dem vad ni vill haha) & pepparkakor framförallt. Det är något som iallafall alltid har symboliserat jul för mig, och det är så himla mysigt. Även julgranar och tända ljus, men det känns aldrig lika viktigt.

Sen kankse de flesta tycker jag är knäpp när jag säger att dagen efter julafton är bättre än julafton, men de tycker jag. Varje år, den 25 december, har vi det jättemysigt med hela släkten hemma hos min morfar. Och trotts att vi alla knappt får plats där inne tillsammans samtidigt så är det alltid hur kul som helst. Det är jättekul att se alla kusiner, hur dem växer, och trotts att 90% av mina kusiner är pain in the ass så .. överlever man.

Känns som förra julen var igår. Haha.


Kommentarer
Postat av: E.

Haha äsh det är mest på skämt, haha ja verkligen men jag kände igen flera stycken!

Puss.

2008-11-13 @ 16:58:02
URL: http://petite.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0