Ensam är stark?

Jag vill skriva någonting, men vet inte vad riktigt. Känns som jag aldrig vet vad jag vill och inte. Iallafall så känns det som att jag aldrig gör någonting pga att det inte riktigt finns någonting som jag vill göra. Idag har jag städat hela dagen, och det är sånt jag trivs med - när det blir rent, fint & prydligt. Jag tror jag har fastat mycket för det mysiga livet när man är hemma tillsammans med sin pojkvän om kvällarna och städar, lagar god mat och bara myser. När man glädjs mer av varandra än allt annat. Jag tycker om utekvällar ibland, men väldigt sällan. Mår aldrig speciellt bra av alkohol och när jag dricker vill jag inte vara på en krog eller runt en massa galna folk jag inte känner. Jag gillar den lugna stämningen när jag dricker - till skillnad från mina vänner. Så what to do. "Alla vill festa utom Emma för hon vill stanna hemma." Precis så är det. Vad är det egentligen som lockar folk till att supa sig fulla varje helg? Mår dem ens bra? Det tror iallafall inte jag att dem gör. Inte nå' vidare iallafall. Men snart är det nyår, och på sånna speciella dagar tar jag gärna några glas och firar. Denna nyår ska faktist Jimmy komma upp till mig (om ingenting vill stå ivägen) och sen ska jag åka med honom hem till Skövde i några dagar. Det vet jag iallafall att jag vill! Jag trivs där. Tänk om de kunde vara så varje dag. Vilken lyx!


"Jag har tre hjärtan på min vägg. Ett svart - det betyder ont. Ett rött - det betyder kärlek. Och så har jag ett vitt. Det vet jag inte vad det betyder ännu, men det är väl någonting mittemellan."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0