Roligt att åka tunnelbana.

Kom och tänka på alla roliga stunder man haft på tunnelbanan. När människor verkligen får en att skratta tills man tappar andan. Har varit med om flera sånna tillfällen.

En gång satt jag t.ex på tunnelbanan på väg hem till mig med min vän Nybbe. Komiskt nog hade Nybbe nästan aldrig åkt tunnelbana innan eftersom att han bor i Bålsta. Vi satt mitt emot två tjejer som snackade om hundar, och när den en tjejen sa "Asså har du sett hennes Chihuahua? Asså det är så pinsamt! Den heter BUSTER! Asså den drunknar ju liksom i vattenskålen." trodde jag att jag skulle dö utav skratt. Både jag och Nybbe satt och asgarva tills vi skulle gå av. När vi gick av frågade han mig "Är det alltid så här kul att åka tunnelbana?".

En annan gång satt jag och min syster Linn på tunnelbanan på väg hem. Vi bor i Skärholmen, och Norsborg-tåget är alltid smockat med utlänningar. Den här gången satt vi mitt emot en tjej som började prata i telefonen på något riktigt konstigt språk. Sen hörde vi en annan telefon ringa och då var de en kille i sätet brevid som började prata på ryska. När sen en annan person bakom oss började prata i telefon på ett annat språk, var det alltså tre personer runt oss som prata i telefon på olika språk. Vi var omringade och vi kunde inte sluta skratta.

Sen så hände faktist en kul sak idag när jag åkte hem från BUP. Det var en gammal tant som frågade tjejen framför sig "Får man prata här?" innan hon började sjunga, först på svenska och sen på finska. Jag som satt brevid henne började skratta, och de gjorde även tjejen framför och dem brevid mig. En tjej sa "Du är för glad för att passa in i Sverige!" och hon svara "Alla är sura i Sverige.".

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja eller hur. men det roligaste är ju att åka sent på kvällarna :)

2008-11-26 @ 18:10:25
URL: http://thasallad.blogg.se/
Postat av: Linn

Hahahhaaa, det glömmer vi inte!!

2008-11-26 @ 20:13:42
URL: http://kohler.webblogg.se/
Postat av: Lena

synd att man sällan åker tunnelbana då :)



God natt på dig!

2008-11-26 @ 22:54:15
URL: http://lenakald.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0