Dolphin's cry.

En sak jag har tänkt mycket på när det gäller kläder är att många inte har någon stil. Jag menar, det finns ju dem som inte har någon stil alls. Folk som inte kan skilja på lila & rosa och som mixar alla möjliga färger och material med varandra så att det bara blir kaos. Finns även folk med "stil" som inte ser riktigt kloka ut. Fjortisar, emos, skatare, hippies, rockers, punkare, brats - you name it. Saken är den, att det egentligen är jävligt svårt. Det är inte enkelt - kläder, frisyrer etc. Jag tycker att man har en stil när man lyckats få ihop någonting eget. Nått personligt som passar en själv och ser jävla bra ut på just det sättet man vill att de ska se ut. Man ska inte sträva efter att se ut som någon annan, utan att hitta sitt egna rätta "jag". Vill man se ut som någon annan kan man inte bli annat än besviken - för det är i stort sätt omöjligt.

Sen finns det ju faktist dem som har en stil (i huvet) men som har svårt att liksom komma framåt. Det är lätt att "fastna" i sin gamla stil, eller mellan sin gamla och sin nya. Jag kan ju säga att jag sitter i den positionen. Att slänga ut hela sin garderob och slänga in en helt ny är inte ett en-dags-jobb. Det tar sin tid. Iallafall för den som inte är rik. Ärligt talat skulle jag nog slänga ut allt jag har bara jag hade pengar till nytt. För man måste ju ändå ha någonting på sig.


Kommentarer
Postat av: Linn

Samma här faktiskt. Har en sånn fin stil i huvet som jag skulle vilja ha. Men när jag väl sätter på mig kläderna så blir det "no style at all"



Emma. Vi ska bli rika

Pusss

2009-01-10 @ 20:15:00
Postat av: Melissa

alltid gumman :) <3

2009-01-10 @ 21:43:27
URL: http://melissas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0